tisdag 18 oktober 2011

Besök och firande av 10-åring!

I lördags kom mamma och pappa hit. Både Hugo och Axel blev otroligt glada (vi med). Det är vårt första besök och det är så mysigt. De ska vara här i två veckor.
Första dagen tog vi dom med ner till The Bund för att de skulle få se den klassiska Shanghaivyn. På söndagen åkte bara mamma, pappa och jag till Taikang Lu. Det är ett litet område med små gränder och små mysiga affärer och restauranger. Vi ska försöka göra någon liten utflykt varje dag. Igår blev det lunch på Hongmei Lu och ett besök på Pearl Market. Där säljer det allt....
Idag har de fått pröva på att åka både tunnelbana och taxi. Imorgon blir det nog blomstermarknad och på fredag ska vi ner till gamlastan. Det är roligt även för mig att få vara lite turist. Det finns ju många ställen som jag inte hunnit se.

Idag fyller Axel tio år. Jag kan inte riktigt fatta hur tiden går så fort. När blev min lilla kille så stor? Vi inledde i alla fall dagen med att sjung och ge honom presenter. Han fick ett spel, innetofflor och en hett efterlängtad I-pod. På eftermiddagen mötte jag honom i skolan och tog med honom och kompisen Jonas (norsk kille) på fotmassage. Där satt vi och bara njöt i en timme. Axel tyckte det var riktigt skönt. Det blev en sväng till "pärlan" för att köpa ett skal till I-pod och sedan hem och fika. På kvällen blev det Thai-mat allt efter 10-åringens önskemål. Nu sover han dock gott i sin säng och då ser han ganska liten ut.
Lite rygg och axlar innan fötterna fick sitt.
Två killar som njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar