söndag 15 december 2013

FINA NINA

I dag går flyttkartongerna från 508 och det känns tungt. Där bor min granne och fina vän Nina. Hon ska nu efter sex år i Shanghai flytta hem till Norge. Även om vi alla vet att tiden här är på låns så gör det lika ont i hjärtat varje gång någon nära vän flyttar. Jag är glad att Norge är nära och att vi kan ses till sommaren men i min vardag här kommer Nina vara saknad.

Fina Nina

 Till Nina:
Att komma tillbaka efter jul och se ett tomt 508 kommer vara så märkligt. Jag kan inte annat en le (mellan tårarna) när jag tänker tillbaka på allt roligt jag gjort tillsammans med dig under de här två och ett halvt åren. Jag tänker på alla luncher, massager, fester, mahjongkvällar, resor och allt vardags traggel vi gjort tillsammans. Jag uppskattar din rakhet, din härliga humor, din ironi och din värme. Life in Shanghai will not be the same without you!

Blängande Nina

Gråtande Nina

Tokiga Nina

Nina och jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar