söndag 16 september 2012

Sammanfattning av helgen

Dags att njuta av maten vi lagat
 Har haft en riktigt mysig helg. Helgen började redan i fredags vid lunch. Då var jag på matlagningskurs hos Annette en tysk tjej som jag bor granne med. Det var jag, två tyskor, tre amerikanskor och två tjejer från Japan. Vi gjorde en trerätters middag. Till förrätt blev det tonfisk, följt av chilimarinerad lax med nudlar och till avslutning vinkokta plommon med glass. Till detta dracks det bubbel och vitt vin. En väldigt trevlig stund. På kvällen var jag och Hugo hos Nina och käkade Thai. Axel var på sin första Middle School dans. Han kom hem och var väldigt nöjd. Axels humör har gått lite upp och ner den senaste veckan.

På lördagen åkte jag till flygplatsen för att möta Therése. Det är alltid så härlig känsla att stå på flygplatsen och vänta på gäster. Väl hemma i Green Valley fick Therése poolen förevisad av Hugo. På eftermiddagen var det lite mingel i vår gemensamma trädgård med alla grannar som bor runt samma gräsplätt. Väldigt trevligt.




 Kvällen tillbringade vi på Paulaner ett tyskt "ölhak" och hade kräftskiva. Det var Handelskammaren och Svenska klubben som anordnade den. 250 glada svenska som drack snaps och käkade kräftor. Det var en trevlig kväll.
Skål!

Ganska pigg Therése trots att hon landat samma dag.

1 kommentar: