torsdag 14 november 2013

En höst uppdatering..


Ja ha, år tre och då orkar man helt enkelt inte blogga på samma sätt som tidigare. Det är stor skillnad att komma tillbaka år tre. Axel gör sitt andra år på Middelschool och Hugo har börjat i Grad 3. För killarna är det bara att trilla tillbaka i sina rutiner och ganska mycket så för mig och Hans med. Det har gått otroligt fort från augusti när vi lämnade Sverige till nu. Tittade just i kalendern och insåg att det är bara drygt en månad kvar tills vi ska åka till Sverige för att fira jul 

Jag tror att denna gången får det bli en uppdatering i form av bilder från lite vi haft för oss under hösten. Det har som vanligt varit en varm och skön höst i Shanghai, men nu börjar det vara lite svalare.
Brunch med bad på ett hotell lite utanför Shanghai
Jag och Anlaug på norska klubbens fredagspilsner.
Lite söndagsutflykt till en park på Pudong sidan.
Födelsedagsfirande x 2 av goa tjejer i GVV

Besök i de judiska kvarteren. Mycket intressant.

Fieldtrip med Hugos klass.








Ny möbel

Hugo fick äntligen sitt svärd i Kung-Fu

 Årets upplaga av UN-day. Det är lika fantastiskt varje år. Det är så härligt att vi har förmånen att vara en del av detta och få möta så många härliga människor från olika delar av världen. Dagen efter var det dags för foodfair. Eftersom det är vårt tredje år gick jag direkt till det Turkiska mattältet. Mm så gott!
Min japanska vän Masako i sin fina dräkt dagen till ära.

Gissa landet...maten provade jag inte ;-)
 Halloweenfirande i Hugos klass. Han har en underbar lärare i år.



Halloweenfest i GVV






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar