lördag 2 februari 2013

Gillar och ogillar.....

Gro och jag
Att bo i Shanghai är både ett omväxlande, spännande och roligt liv. Under min tid här har både jag och familjen fått upplevelser jag tror att vi kommer bära med oss hela livet. På många sätt är det ett annorlunda liv från hemma, men också saker som är likt.

Det är härligt och en förmån att få lära känna så många nya människor från olika länder. En del i expat livet är dock att människor kommer och går. Detta är en av de saker som jag ogillar. Jag vill så gärna att allt ska vara som det brukar.....Oavsett om det är människor jag umgåtts mycket eller lite med så lämnar de ett tomrum.  Det är en del av livet här. De flesta är ute på två till tre år. I december flyttade tre av mina nära vänner hem. Även om jag vet att jag kommer ha kvar dom som vänner så är det så otroligt tomt utan dom här i min vardag. Jag är glad och tacksam för de vänner som jag har här i Shanghai nu även om de här tre damerna lämnade ett stort tomrum. Saknar er Gro, Anette och Åsa!

Anette och Åsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar