fredag 4 maj 2012

En tripp till landet.....

Just nu har jag Carolina på besök. Det är hur härligt som helst. Jag frågade barnen vad det tyckte och min store son konstaterade att "Det känns ju ungefär som vanligt fast bara i Kina".
I går gjorde vi ett besök i Hangzhou en stad som ligger ca 2 timmar söder om Shanghai. Det är svårt att hitta någon ordentlig fakta, men i själva staden är det ungefär 2 miljoner och i regionen ca 6 miljoner invånare. Staden ligger vid en sjö som vi beslutade att ta oss en promenad runt. Det tog oss ungefär 5 timmar med ett avbrott för lunch. Lunchen åt vi på en liten lokal restaurang där vi blev ett udda inslag. Det blev under dagen ganska mycket pekande på oss och en hel del fotograferande av oss. Jag kan förstå när jag har baren med att kineserna vill fotografera oss, men ha en bild på mig och Carolina att visa i hembyn...Kan de va nått?
Vi hade en underbar dag och det är bara att konstatera att natur, öppet vatten och relativt frisk luft är man svältfödd på.  



1 kommentar: