onsdag 11 januari 2012

Tillbaka i Shanghai.


Två och en halv vecka  hemma i Sverige och det gick hur fort som helst. Innan vi åkte försökte jag intala mig själv att tiden skulle gå fort. Jag försökte att inte planera en massa jag skulle hinna eller vilka jag skulle träffa. Jag kan väl säga att jag kanske lyckades till hälften med det. Det finns alltid människor jag skulle velat träffa mer eller saker jag tycker jag borde ha gjort. Vi hade i alla fall en underbar ledighet. Det var fulltös för båda killarna med kompisar. Det var tufft att lämna Vesslevägen, speciellt för Axel. Förutom vännerna och familj är det jag saknar mest när jag är i Shanghai naturen. Jag njöt när jag var hemma av att få promenera ut med stranden. Finns det en underbarare plats? Där är verkligen vackert året runt.
Bästa platsen i välden!

Nu är vi i alla fall tillbaka i Shanghai och Green Valley Villas. Här är det just nu runt 8 grader, men mycket torrare än i Sverige vilket gör det behagligare. 


Just nu jobbar vi med tidsomställningen. Hugo klarar det på tre dagar, men för mig och Axel är det värre. De två senaste nätterna har jag inte sovit alls. Det är sådär. Jag har sovit lite på förmiddagarna. Det går an för mig som inte behöver gå till jobb/skolan, men för Axel har det varit lite tufft. Idag fixade han i alla fall att vara i skolan hela dagen. Jag håller tummarna att det vänder i natt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar